top of page

Genoeg is genoeg!

Onlangs heb ik geluncht met Theresa. Ze vertelde dat ze inhoudelijk haar droombaan had gevonden. Maar ze merkte dat wat ze ook deed, ze het in ogen van collega's en leidinggevenden nooit goed kon doen. Ze werd een speelbal tussen haar collega-leidinggevenden en haar direct-leidinggevende. En omdat er nu eenmaal overal wel wat is, negeerde ze dat haar gevoel in hart en buik aangaf dat het niet klopte. Ze bleef zich -tegen haar gevoel en know how in- aanpassen aan wat er van haar gevraagd werd. Bang voor weer een nieuwe afwijzing. Die ze vervolgens steeds opnieuw weer kreeg.



"Ze lag 's nachts steeds vaker wakker, raakte thuis om het minste of geringste geïrriteerd. Dat is niet fijn voor man en kinderen."

En haar energie raakte op. Moe en futloos werd ze ervan. Ze vertelde ook dat ze dan vaak aan mij dacht. Hoe de berichten die ik op social media plaats, precies verwoordden hoe het voor haar was. Dat ze veel had aan de tips, strategieën en handvatten die ik deel en overbreng aan anderen.


Alles bij elkaar besefte ze zich, dat het zo niet langer kon, omdat ze zichzelf steeds verder kwijtraakte.


Na vanwege slaapgebrek voornamelijk nachtelijk wikken en wegen, heeft ze haar baan opgezegd, zonder al een nieuwe te hebben. En op dat moment viel er een last van haar schouders en kon ze weer zichzelf gaan zijn. En dat is haar aan te zien. 


Saillant detail: ze wordt sinds ze haar baan heeft opgezegd gezien, gehoord en gewaardeerd voor haar inzet en inbreng door collega's en leidinggevenden. Nú wel. Niet dat het wat verandert, haar besluit staat vast. Want ze heeft plannen om voor zichzelf te beginnen met iets dat aansluit bij haar droombaan. Want dat was het inhoudelijk wel!


Moraal van Theresa's verhaal: Het is belangrijk om droomwerk te hebben, in een omgeving die bij je past, met mensen waar je energie van krijgt en die graag energie van jou ontvangen. Om wie je bent en wat je zelf te geven hebt.


Heel veel succes Theresa! Ik ben #dankbaar dat ik je tot steun kon en kan zijn.


Free Your Own Hero...Sure You Can!


Reacties zijn meer dan welkom en worden door mij gescreend en beoordeeld op geschiktheid voor plaatsing. Geef het aan als je reactie niet voor openbare plaatsing bedoeld is.  Ik respecteer dat te allen tijden.

26 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page